מקלים על בעלי העסקים

4 0

חוק חדש ביוזמתן של העיריות בנתניה ובתל אביב אושר השבוע, ויקל על בעלי העסקים. עיקרי החוק כוללים את הארכת תוקף הרשיונות לעסקים.

 

ועדת הפנים של הכנסת אישרה מהפכה ברפורמת רישוי עסקים שעיריית נתניה ועיריית תל אביב-יפו היו שותפות בהובלתה, זאת כחלק מהמדיניות העירונית להקלה על עשרות אלפי בעלי העסקים בעיר.

לאחר שנתיים של עבודה מאומצת מצד עיריית נתניה ועיריית תל-אביב-יפו כחלק מפורום ה-15 של הערים עצמאיות והאיגוד הארצי לרישוי עסקים, אושרה השבוע בוועדת הפנים של הכנסת הרפורמה המהפכנית בנושא רישוי עסקים  – החוק החדש שופר מאד מההצעה המקורית של משרד הפנים והוא משנה חיים עבור בעלי עסקים בעיר.

מטרת החוק החדש הוא להאריך כמה שיותר את תוקף הרישיונות לעסקים לצד הקמת מרכז שירות עירוני, כל זאת בכדי לצמצם את חוסר הודאות של בעלי העסקים ולחסוך להם כסף רב בתהליך קבלת הרישיון. כמו כן, העברת בעלות בעסק ללא שינוי מהות, לא תגרור תהליך של רישיון עסק מחדש.

מדובר בבשורה גדולה לבעלי עסקים מכיוון שעסקים רבים נאלצים כיום לעבור כל תהליך רישיון מחדש, דבר הכרוך בעלויות כבדות ובבירוקרטיה. בניגוד למה שהיה עד היום, כשליש מהעסקים בעיר יוכלו מעתה להוציא רישיון עסק על סמך מילוי תצהיר ותוקפו יהיה ל-10 שנים.

ח"כ יואב קיש – יו"ר וועדת הפנים הוביל בהצלחה את השינוי בחוק יחד עם לשכת רוה"מ ומשרד הפנים. הרשויות נתניה ותל- אביב-יפו הנמנות בפורום ה-15 ומרכז השלטון המקומי , איילת וסרמן, מנהלת אגף רישוי עסקים וכן יו"ר האיגוד הארצי לרישוי עסקים ומנהל אגף רישוי עסקים בנתניה, נפתלי קאיקוב, פעלו להעברת החוק בוועדת הפנים כך שיכלול הקלות רבות ככל הניתן לבעלי העסקים.
עיקרי החוק החדש כוללים את הארכתו של תוקף רישיון למסעדה מ – 3 ל – 10 שנים, לעומת ברים ופאבים שם תוקף רשיון עלה משנה ל-5 שנים. במועדונים עלה תוקף הרשיון משנה לשלוש שנים ובבתי מלון, מספרות ומכוני קוסמטיקה ויופי לעשר שנים. במרכולים עלה תוקף הרישיון ל – 10 עד 15 שנים. כמו כן, העברת בעלות בעסק ללא שינוי מהות לא יפתח את תהליך הרישיון מחדש.

 

Related Post

רחובות חדשים בנתניה

Posted by - 19 בנובמבר 2020 0
מועצת העיר נתניה אישרה שורה של שמות רחובות חדשים בדגש על הנצחת נשים פורצות דרך מועצת העיר נתניה אישרה שורה…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות