מצדיעים לגיבורות היופי

4 0

אירוע גיבורות היופי שנערך  במרכז וואהל באוניברסיטת בר אילן חלק כבוד, הוקרה, פינוקים ומתנות ל-70 שורדות שואה מ- 70 ערים ומועצות בישראל, כמספר שנות המדינה. האירוע המרגש שם את ניצולות השואה במרכז הבמה, לא רק בקונוטציה של סיפורי הזוועות מהעבר, אלא מזווית אופטימית של נשים גיבורות החוגגות ומהללות את החיים.

ניצולות השואה באירוע גיבורות היופי, צלם אביב אברג'ל

יוזמות ומפיקות האירוע, יזמית האופנה לימור כץ, היועצת הזוגית סיגל דראל והאל"מית במי"ל ויועצת שר הביטחון לשעבר רונית לב, הצליחו לגייס לשורותיהן מאות מתנדבים, בניהם אנשי אופנה וביוטי, סטייליסטים, מאפרים, מעצבי שיער ועוד. כל אלו בהתנדבות מלאה צוותו לכל אחת מ- 70 שורדות השואה, ועשו להן מהפך אופנתי, תוך הענקת תשומת לב ויחס אישי.

 

את הטקס גדוש האלמנטים המרגשים שלא הותיר עין יבשה באולם, הנחו יחדיו מלכת היופי לשעבר איבונה קרוגליאק ושורדת השואה דבורה ווינשטיין. במקום הופיעו הזמרים אסף אמדורסקי וישראל גוריון שעלו לבמה וכיבדו את הנוכחים בשירי הדודאים, לוחמות צה"ל ליוו את השורדות לבמה, שם הוכתרה כל אחת באמצעות סרט לגיבורת יופי והוקרן סיפור חייה המרגש. בנוסף התקיימה ארוחת בוקר גדולה במקום עבור ניצולות השואה, בני משפחותיהן והמוזמנים.

 

ניצולות השואה שהשתתפו, שגילן נע בין 80 ועד 105 התרגשו עד מאוד מתשומת הלב והאהבה שהופנו והורעפו עליהן מכל הכיוונים, עד שרבות מהן לא הצליחו לעצור את הדמעות ופרצו בבכי. חלקן כינו אירוע זה כ"מכונן" והביעו את שמחת ליבן.  לא  מדובר בעוד טקס זיכרון העוסק אך ורק בזוועות העבר, אלא טקס אשר שם במרכז את הנשים שהן כיום, שעברו את התקופה החשוכה, הקימו משפחות, קריירות וחיים מלאי משמעות. לא אירוע שכולו עצב וזיכרון, אם כי כזה המלווה בחיוכים, שמחה ותחושת הביחד.  

ניצולות שואה אצל מעצבי השיער של שי ז'אן באירוע גיבורות היופי, צלם אביב אברג'ל

הרעיון לאירוע "גיבורות היופי" התגבש בתוכנית הלייף סטייל להעצמה נשית SHEEK & MORE העולה מידי חודש ליו טיוב, אותה מנחות יחדיו כץ ודראל ובה הגיעה לב להתראיין על פועלה ההתנדבותי, בין היתר בעמותות המגשימות חלומות קטנים לאנשים גדולים. בשיחה בין השלוש בסיומה של התוכנית הוחלט על הקמת האירוע שרקם במהרה עור וגידים.

 

לדברי כץ"חיפשנו דרך לקחת את התוכנית צעד אחד קדימה למקום בו תוכל לתרום לקהילה ולהעצים נשים לא רק באמצעות מילים, אלא במעשים" מוסיפה דראל. "ככל שהתקדם הרעיון לערוך את אירוע גיבורות היופי, עלה החשש שאולי עם כל הרצון הטוב אנו נכנסות לדבר שהוא גדול עלינו בכמה מידות, אך כשבישרנו על כך לקהל הצופים ובעמוד הפייסבוק של התוכנית נדהמנו לראות את רוח ההתנדבות ואת מאות האנשים שהתגייסו, שבלעדיהם לא היינו מצליחות להרים את הפרויקט, וחשוב מכך לשמח את ניצולות השואה שעוד איתנו"

 

את האירוע הגיעו לכבד בנוכחותם שרת התרבות מירי רגב, שר הכלכלה אלי כהן, כרמלה מנשה, יו"ר השלטון המקומי חיים ביבס, יו"ר עמותת עלה הרב יהודה מרמורשטיין, חברת הכנסת רויטל סוויד, ראש עריית אבן יהודה אבי הררי, ראש עריית גבעת שמואל יוסי ברודני, ראש עריית גבעתיים רן קוניק, ראש עריית לוד יאיר רביבו, ראש עריית מגדל העמק אלי ברדה, ראש עריית קרית גת אבירם דהרי, ראש עריית ראש העין שלום בן משה, ראש עריית רמת ישי עופר בן אליעזר, ראש עריית יהוד- מונוסון יעלה מקליס, ראש עריית קריית אונו ישראל גל, ראש עריית חדרה חדווה יחזקאלי, ראש עריית מעלה אדומים שרה קמינסקי ורבים נוספים.

 

בין החברות המתנדבות שנתנו את חסותן ניתן למצוא את חברת האיפור עדה לזורגן ומעצב השיער שי ז'אן, אשר הקימו עמדות טאץ' אפ במקום, חברת שטראוס העניקה חבילות שי לשורדות, חברת פלאנט העניקה לכל אחת שעון יד, רשת מלונות פאטל תרמה כוח עזר להקמת האירוע וחברת הפרסום מקסימדיה תרמה שלטי חוצות.

 

 

 

Related Post

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות