מכניסים את הילד לגן? קבלו את הצ'ק ליסט שחובה לעשות

4 0

לאחרונה נחשף הציבור ליותר ויותר גילויים של התעללויות בפעוטות בגנים ואצל המטפלות השונות.

פרשת הגננת כרמל מעודה, הנאשמת בהתעללות בפעוטות, לא רק הוציאה עשרות אלפים לרחובות – אלא גם עוררה שיח ציבורי רחב, ואחרי הבחירות גם שורה של חוקים חדשים. בטרם נענה על השאלות כיצד ניתן לסמוך על הגננת שמקבלת את הילד בכל בוקר בחיוך ובחיבוק? כיצד נבטיח שהשריטה עמה חזר הילד היא אכן מהנדנדה, כפי שסיפרה? ראוי לזכור, כי רוב רובן המוחלט של הגננות והמטפלות עושות את עבודתן נאמנה. בשיתוף עם פורטל דרושים, מגיש השבוע בנתניה לקוראים, רשימת צ'ק ליסט עם הקריטריונים שמומלץ לבדוק כדי להיות בטוחים שהילד אכן בידיים טובות

הכשרה מקצועית

הדבר הבסיסי והראשוני שעליכם לבדוק הוא את הכשרתה של הגננת והמטפלות בגן. לא מספיק שיש הכשרה מקצועית לגננת, גם למטפלות בגן (או זו שאמורה להגיע אליכם הביתה) צריכה להיות הכשרה מקצועית לטיפול בילדים. אל תתביישו ופשוט תדרשו לראות תעודות. מדוע זה כל כך חשוב? הכשרה מקצועית חשובה מאוד, מכיוון שנלמדים נושאים מגוונים ולא רק העשרה דידקטית – אלא גם פסיכולוגיה התפתחותית, אורח חיים בריא, דרכי עבודה בגן, התמודדות עם קשיי למידה, בטיחות וגהות ועוד.

בטיחות

ודאו כי הצוות עבר הכשרה בנושאי עזרה ראשונה והתנהלות בטוחה בגן. בדקו את האזור בו אמור ילדכם לשהות וראו האם הוא בטיחותי? האם הוא מוגן? האם קיים מזגן/ אוורור בחדרי השינה ובמרחב בכלל, האם הישיבה סביב השולחנות באזור האכילה מותאמת לגובה הילדים, האם אין מפגעי בטיחות כמו חשמל חשוף או חפצים חדים? האם החלונות ממוגנים, האם חומרי הניקוי מאוחסנים הרחק מגישת הילדים, האם יש תיק עזרה ראשונה ומטף כיבוי אש? בדקו גם את חצר המשחקים ואל תהססו להתעניין ולשאול אם אינכם בטוחים.

ביטוח ואישור הפעלה

ודאו כי קיימת פוליסת ביטוח לילדי הגן ובקשו לראות אותה. כנ"ל גם לגבי אישור הפעלת הגן.

מספר הילדים בגן

בדקו את מספר הילדים בגן ביחס למספר הגננות והמטפלות. כמובן, שככל שהגיל צעיר יותר, היחס צריך להיות קטן יותר. היחס המומלץ לפי משרד התמ"ת: תינוקות עד גיל שנה וחצי 1:6, פעוטות עד גיל שנתיים 1:9, פעוטות עד גיל שלוש 1:11 ובני ארבע 2:35. חשוב לזכור, שזאת רק המלצת משרד התמ"ת ואתם בהחלט יכולים, בגנים פרטיים, לדרוש יותר!

מצלמות בגן

אם מדובר בגן פרטי זאת לא שאלה בכלל: מצלמות מרושתות זה מאסט ותנאי חובה מבחינתכם. חייבת להיות לכם הזכות לצפות בילדכם בכל רגע נתון שהוא בגן ולוודא שהוא מוגן ובטוח. בואו נקווה שבקרוב מאוד זה גם יהיה חוק ויחייב את כל הגנים בהתקנת מצלמות!

אינטואיציה ושות'

שימו לב איך הילדים בגן נראים. התמקדו בהבעות הפנים שלהם ובהתנהגות שלהם. הכי חשוב: סמכו על תחושת הבטן שלכם. הביטו בילדכם, אתם מכירים אותו הכי טוב. איך הוא מתנהג במרחב הגן, כיצד הוא מגיב למטפלות/ גננת. מעבר לכך, ערכו מידי פעם (לא בהגזמה) ביקור פתע והגיעו בשעה לא שגרתית לגן. היבט אחר, הוא ההורים האחרים בגן. אל תהססו לשוחח בחופשיות ולשאול גם לחוות דעתם על הצוות. עם זאת, אל תצרו אווירה של חוסר אמון מול הצוות על מנת שלא יחושו שלא סומכים עליהם, עשו הכל בעדינות ובאדיבות.

תיאום ציפיות

תיאום ציפיות עם המטפלת/ גננת של ילדכם הוא הכרחי. דרגו בפניה את סדר חשיבות הדברים, מה אתם מצפים ממנה ומה לא, ובמקביל בקשו ממנה לומר לכם את ציפיותיה מכם. תיאום ציפיות הוא הכרחי וחשוב לשני הצדדים.

כדאי לדעת

עפ"י נתוני פורטל דרושים בחצי השנה הראשונה של 2019 ישנה מגמת ירידה בדרישת מעסיקים לגננות, מטפלות וסייעות, ביחס לאותה התקופה בשנת 2018: גננות ירידה של 13%, מטפלות ירידה של 29% וסייעות ירידה של 25%.

ליאת הדר שרביט, מנכ"לית פורטל דרושים, הוסיפה לעיתון השבוע בנתניה, כי "הביקוש למטפלות/סייעות גבוה מאוד, אך מאידך השכר המוצע הוא נמוך. מעסיקים, פעמים רבות, מוותרים על הסמכות מקצועיות לסייעות/ מטפלות ומעסיקים עובדות בלתי מקצועיות שלא תמיד מתאימות למקצוע. בדיקת מידת הסבלנות לילדים והגישה הם הפרמטרים הכי חשובים שלא נבדקים באופן מקצועי בעזרת מבחנים פסיכולוגיים כלשהם. במקום בו אין רגולציה, הדרישות נמוכות יותר, ללא הסמכות מקצועיות או מבחן פסיכולוגי בסיסי".

תמונה באדיבות: https://pixabay.com

Related Post

חותמו יישאר לעד

Posted by - 31 בינואר 2018 0
  במעמד ראש העיר, מרים פיירברג-איכר, קיימה עיריית נתניה ביום חמישי האחרון טקס קריאת רחוב ע"ש שמעון גבאי זצ"ל. בטקס…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות