מהחלל לנתניה: טקס חנוכת הפסל של גגארין – האדם הראשון ששהה בחלל

5 0

במעמד שורה ארוכה של שגרירים, סגן סוכנות החלל הרוסית והקוסמונאוט אלכסנדר סמוקטייב – כולל שידור ישיר מתחנת החלל הרוסית, הסירה ראה"ע מרים פיירברג-איכר הלוט מעל פסל להנצחת יורי גגארין.

בטקס חנוכת הפסל של גגארין והסרת הלוט שהתקיים בפלנתניה, הונצח יורי  אלכסייביץ' גגארין – האדם הראשון בהיסטוריה ששהה בחלל במשך 48 דקות. הטקס התקיים בשיתוף עיריית נתניה, קרן נתניה ושגרירות רוסיה בישראל. פסלו של גגארין הוצב במרכז המדע, התרבות והחלל – הפלנתניה שבעיר, במסגרת מפעל ההנצחה הייחודי.

 

פסלו של גגארין הוצב בפלנתניה הודות לתרומת קרן "דיאלוג של תרבויות". בחירת מרכז הפלנתניה כמקום בו יוצב הפסל אינו מקרי. במתחם הפלנתניה מתקיימות סדנאות והרצאות חווייתיות לילדים ומבוגרים בנושא החלל והאטסרונומיה, לצד גן מדע עם מתקנים מיוחדים והכל על טהרת עולמו הקסום של החלל. הפסל יהווה מוקד משיכה למבקרים מרחבי העולם שילמדו אודות האדם הראשון בהיסטוריה ששהה בחלל והטביע את חותמו על האנושות כולה.

 

בטקס, שהתקיים במעמד ראש העיר נתניה, מרים פיירברג איכר ושגריר הפדרציה הרוסית בישראל אנטולי ויקטורוב,  השתתפו סגן סוכנות החלל הרוסית "רוסקוסמוס" סרגיי סבלייב, מנהל סוכנות החלל הישראלית אבי בלסברגר, שגריר קזחטן בישראל דולט קואנישב, שגריר בלרוס בישראל ולדימיר סקבורצוב, מנכ"ל מרכז תרבות רוסיה דני פרחומצ'וק; אירינה איליישנקו נציגתו של תורם הפסל רוסלן ביירמוב; אלכסנדר סמוקטייב, קוסמונאוט נושא אות גבורה, שהעניק הרצאה מרתקת על שהייתו בחלל,וכן חברי מועצת העיר, בהם המשנה לראשת העיר ומחזיק תיק התיירות וקשרי חוץ אפרים בולמש.

 

באי הטקס קיבלו ברכה היישר מתחנת החלל הרוסית, בה בירכו את העיר נתניה שמוקירה את זכרו של גגארין ונרשמה התרגשות רבה בקרב השגרירים והאורחים. בנוסף, הוצבה בפלנתניה תערוכת "גגארין שלנו" – תערוכת צילומים ייחודית אודות האדם המיוחד שהשאיר חותמו על האנושות כולה.

 

 

Related Post

די לזריקת מזון 

Posted by - 18 בינואר 2023 0
בישראל נזרקים מדי שנה כ-2.5 מיליון טון מזון, לפחות מחצית מכמות זו ניתן להציל.  צריך לפעול לצמצום ולא  רק בגלל…

החג בפתח

Posted by - 30 באוגוסט 2020 0
הישראלים מחכים עד הרגע האחרון לקניית המתנה, מה הם מעדיפים מתנות אישיות או משפחתיות, וכיצד תשפיע הקורונה על קניית המתנות…

קק״ל מדליקה את חנוכה

Posted by - 2 בדצמבר 2018 0
מה לעשות עם הילדים בחופשת חנוכה? הקרן הקיימת לישראל מציעה שורה מגוונת של פעילויות לילדים (והוריהם) בפריסה ארצית שמתכתבות עם…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות