מקומונים בשרון מקומונים בנתניה מקומונים בחדרה מקומונים בקרית השרון פולג ימים השבת בנתניה

לשמור על המשקל עם מאכלים בריאים

הרבה פעמים אנשים נוטים לחשוב שאם הם רוצים לרדת או לשמור על המשקל, הם צריכים לאכול פחות או לחילופין, לעשות הרבה כושר. זה נכון ברמה מסוימת, אך זה לא מספיק או שזה לא הדבר היחידי. בשביל לשמור על משקל וגם בשביל לשמור על בריאות תקינה, רצוי לאכול מאכלים בריאים.

אנחנו יכולים למצוא לא מעט מתכונים דיאטטיים שמציעים לנו לאכול כמויות קטנות של מזון, אם היינו רגילים לארוחות גדולות, הנה יש לנו הזדמנות לשנות את התמונה ולאכול ארוחות ברמות סבירות רק עם מאכלים אחרים, בריאים יותר.

צריך לזכור, זה שנאכל פחות לא בהכרח יגרום לנו לשמור או לרדת במשקל, מאחר ואנחנו יכולים לאכול אוכל שמן, מה שהוא כמובן לא בריא. יתרה מזו, אם נאכל פחות, ובצורה לא מאוזנת, אנחנו נהיה רעבים יותר ונגרום לעצמנו גם אי נוחות וגם נפגע בבריאות שלנו. לכן הפתרון הטוב ביותר הוא לאכול מאכלים בריאים, מאכלים עם פחות מרכיבים משמינים. כך אנחנו נפיק הרבה יותר תועלת.

לפני שאנחנו מתקדמים ומסבירים על אותם מתכונים דיאטטיים ומאכלים בריאים, ההמלצה היא לא למהר ולעשות שינוי חד, אלא להתייעץ עם אנשי מקצוע, לקרוא מאמרים בנושא, לדעת בדיוק מה אתם מצפים ומה אתם מעוניינים לקבל. כך יהיה לכם הרבה יותר קל גם להכין לעצמכם ארוחות בצורה נכונה, וחשוב לא פחות, אתם תדעו מה מותר ומתי מותר לאכול.

מה זה מתכונים דיאטטיים ומה נחשב בריא

נתחיל מהסוף, היום אנחנו יכולים למצוא הרבה מאוד מחקרים שמסבירים לנו מה בריא ומה לא, חלק מאותם מחקרים, הרבה פעמים סותרים מחקרים אחרים. לכן חשוב גם לדעת מה אנחנו קוראים ומה אנחנו לוקחים איתנו.

מה שברור הוא, שיש מאכלים מסוימים שעדיף לאכול כמה שפחות מהם, למשל, בשר מעובד, אוכל עם שומנים, חטיפים עם כמויות גדולות של נתרן, מלח או סוכר, משקאות ממותקים, מומלץ גם להתנזר גם מכל מה שקשור לבצקים ולחמים לא בריאים. כאן מדובר על מרכיבים שמוסכמים על כולם, שהם אינם בריאים וגם משמינים.

אם אנחנו רוצים ליצור מתכון דיאטטי, אנחנו צריכים לבנות אותו בצורה הרבה, הוא צריך להכיל מרכיבים שאינם בהם הרבה שומן, כאן אנחנו יכולים למצוא תחליפים טובים לדברים שאנחנו מכירים, למשל, במקום גבינות שמנות להשתמש בגבינות ללא שומן, ובמקום לשתות חלב עם שומן גבוה, אז לצרוך חלב עם פחות שומן, וכך הלאה.

המתכון צריך להכיל, כמויות אוכל שיהיו מספקות עבורנו, כך שלא נרגיש רעב בשום שלב, ועם הזמן גם נדע להתרגל אליו, כך שהתזונה שלנו תשתנה ולא תהיה לנו בעיה עם זה.

נקודה נוספת אחרונה היא, שהמתכון צריך להיות מידתי ברמה שקולה, אנחנו לא צריכים לוותר על הכל, בוודאי לא בבת אחת, רצוי שנעשה זאת בהדרגה בשביל שנפיק ממנו תועלת.

 

העלו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *