טקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה בסימן "זכרון ילדות"

5 0

במרכז קהילתי מזרח נתניה ציינו השנה את יום הזכרון לשואה ולגבורה בטקס מרגש ויחודי. 

יום הזכרון לשואה צויין במזרח נתניה בטקס יחודי אשר שילב בתוכו הצגה בבימויה של יעל קוגן ובהשתתפות שחקנים תלמידי תיאטרון "הילת אור" במתנ"ס בגילאי 10-16.השנה בחרו בתיאטרון להתמקד בקולות הילדים בשואה. תלמידי התיאטרון מכל שכבות הגיל ( כ 40 שחקנים), עסקו בחודשים האחרונים בהתמודדות עם חומרים שכתבו ניצולי שואה על תקופת ילדותם בצל המלחמה.

תערוכת יום השואה במזרח נתניה. צלם אבי טללה

בימאית ההצגה יעל קוגן: "כאשר ערכתי את הטקסטים , היה חשוב לי כבמאית לחבר את הילדים שלנו היום לילדים בשואה -דרך עולם הילדות, המשחקים, החלומות והתקוות , גם על מנת להעביר את סיפורם של הדור ההולך ונעלם , וגם על מנת לחבר את התלמידים לערכים של כבוד האדם וחירותו האישית, בהעברת המסר כי עלינו כיהודים לדעת דרך החוויה של התמודדות הילדים עם עם עולמם הפנימי של הניצולים דרך כתביהם . החיבור הזה יצר תהליך עבודה מורכב בו נגענו בסיפורים לא קלים. אני מאמינה שבאמצעות האמנות ניתן לשמר את הזיכרונות  והעבר שהוא חלק מכל אחד שחי במדינה זו. דור ניצולי השואה הולך ונעלם ומשנה לשנה חשוב עבורי יותר להעלות את הסיפורים  וזאת אף בשל היותי נכדה לניצולי שואה , שסיפורם אף הוא משולב בהצגה".

מרשת מתנ"סי מזרח נתניה הוסיפו : "אנו   רואים  חשיבות  רבה  להנצחת  נושא  השואה. המרכז  לקח   על עצמו  לקדם  את חשיבות הזיכרון    מתוך  אמונה  בצורך  להנחלת ידע בנושא השואה והכרות עם סיפורם האישי של הניצולים תוך עידוד מעורבות  חברתית ומפגש  בין  דורי בתוך קהילתנו. אנו מקווים כי בדרך זו נתרום להנצחת הנספים".

Related Post

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות