מקומונים בשרון מקומונים בנתניה מקומונים בחדרה מקומונים בקרית השרון פולג ימים השבת בנתניה

טינטון באוזן – השפעות על נפש

שם הכתב: נמרוד דקר (Major Boost) - כתבה פרסומית ear-1355652_640

ישנן תופעות גופניות שונות אשר השפעתן עלינו חורגת מהגוף גם אל תחומים אחרים, למשל אל התחום הנפשי. באופן מסוים, כל פציעה או מחלה יכולה להשפיע עלינו מבחינה נפשית ומנטאלית, אך יש תופעות שמשפיעות הרבה יותר ולו מהסיבה הפשוטה, הן כרוניות, ומתרחשות כל הזמן ותופסות אותנו דווקא ברגעים שאנחנו צריכים להיות רגועים, שלווים ובלי שום הפרעות מסביב.

אחת הדוגמאות הקלאסיות היא טינטון באוזן. תופעה זו ידועה ולא מעט אנשים מתמודדים איתה. מדובר במצב בו יש צליל דק שנשמע באוזן, הוא נשמע רק לנו ולמעשה הוא מופיע מתוך גורם פנימי בגוף. לא מדובר בצליל חיצוני שמישהו יכול להבחין בו. תתארו לעצמכם שאתם שומעים כל הזמן צליל מסוים, לא משנה אם אתם צופים בטלוויזיה, משוחחים עם חברים, אוכלים, או עושים כל פעולה אחרת. זה יכול להשפיע עליכם באופנים שונים ובדרך כלל באופן שלילי, להפריע לכם, להוציא אתכם מריכוז ולגרום לכם להתעצבן ויותר מזה. לכן טינטון באוזן נתפס לא כעניין גופני אלא מעבר לכך.

טינטון באוזן נובע בדרך כלל מחשיפה ממושכת לרעש, זיקנה, או ממחלות ובפרט מחלות ודלקות באוזניים. יש לציין שמרבית האנשים שמתמודדים עם בעיה זו, הם אנשים שעבדו במקומות רועשים, מדובר באנשים שגם מתמודדים עם ירידה חדה בשמיעה. זו אחת הסיבות מדוע נקבעו תקנות עבודה להגנה מפני רעשים.

כאמור, ההשפעה של טינטון באוזן היא לא רק רעש באוזניים, דבר שמופיע לעיתים תכופות אלא מעבר לכך, מדובר על השפעות נפשיות. אנשים שנאלצים לשמוע כל הזמן צפצוף באוזן יכולים להרגיש אי נוחות מתמשכת, בפרט כשהם נמצאים בחברה ולא יכולים להתגבר על זה. אי נוחות אחת נוצרת כתוצאה מהצפצוף, אי נוחות שנייה כתוצאה מההפרעה שהם חווים, ואי נוחות שלישית כתוצאה מכך שהם רק מרגישים את זה והם לא יכולים לשתף אף אחד בכך.

כיצד מתמודדים עם ההשפעות הנפשיות

תחילה יש לומר, שמוטב לא להתמודד אך ורק עם ההשפעות הנפשיות אלא יש להתמודד עם כל הבעיה. לשם כך יש לבדוק את האופציה של שימוש במכשיר שמיעה, יש לבדוק אפשרות להגביר עוצמות של רעשים חיצוניים (נעימים), על מנת שאלה יכהו מעט את הרעש הפנימי, וכן, כאמור, יש להתמודד עם המתח הנפשי שהטינטון יוצר.

למשל, יש להתמודד באמצעות טיפולים להורדת המתח, טכניקות שונות של הרפיה, דיקור, דמיון מודרך, ואפילו עיסוי. כל אלה יכולים להפחית במידת מה את המתחים השונים בגוף, מתחים שמשפיעים בין היתר גם על הנפש פנימה.

בנוסף, יש לחשוב על תהליך של ליווי מטפל, גורם מקצועי שילווה אותנו בכל התהליך, מתוך מטרה שנוכל להתמודד עם התחושות, המחשבות והלחצים. למשל, הוא יכול לעזור לנו להימנע ממחשבות שליליות, מחשבות שחודרות פנימה כתוצאה מהופעת הרעשים באוזניים, אך הם משפיעים על כל חיינו.

 

העלו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


Warning: Parameter 1 to W3_Plugin_TotalCache::ob_callback() expected to be a reference, value given in /home/awapp/public_html/wp-includes/functions.php on line 3408