סערת נתיב פלוס ועומסי התחבורה נמשכת; ראש עיריית נתניה מחמיאה ועוקצת את משרד התחבורה: "מדובר בצעד נוסף שיקדם את פתרון הבעיה עליה אני מתריעה מזה שנים – היעדר עורקי תחבורה אל העיר וממנה, בעיה שהינה מהותית עבור תושבי נתניה"
מאת ברק גולן
סערת ההחלטה החד-צדדית של משרד התחבורה והעומד בראשו, השר בצלאל סמוטריץ', נמשכת – כך גם הניסיונות למציאת פתרונות בטווח קצר, בינוני וארוך לעומסי התחבורה שנוצרו בתוך העיר נתניה. בעוד במשרד התחבורה טוענים, כי חלק ניכר מהעומסים נגרמו בשל בנייה מואצת בתוך הערים ללא מתן פתרונות תחבורה מתאימים, הגורמים הפוליטיים בעיריית נתניה, כמו גם בערים אחרות, מטילים את מלוא האחריות על משרד התחבורה שקבע עובדה ואת השלכותיו חשים כיום מאות אלפי נהגים מדי בוקר.
בימים אלה חברת נתיבי איילון החלה להכשיר שני חניוני "חנה וסע", האחד לאורך רחוב הארי טרומן בפארק התעסוקה ספיר והאחר, ברחוב המלאכה בפארק התעסוקה קריית אליעזר. הדבר, כך נמסר מעיריית נתניה, צפוי לקדם את נושא התחבורה הציבורית ולהקל על צווארי הבקבוק בכניסות וביציאות מן העיר.
עוד נמסר, כי העבודות במלואן ימומנו על ידי משרד התחבורה ויבוצעו כאמור באמצעות חברת נתיבי איילון, בתיאום ובהיתר עיריית נתניה. בחניונים שיוכשרו ניתן יהיה להחנות את הרכב הפרטי ומשם להגיע בשאטלים (שיינתנו חינם) למרכזי התעסוקה במרכז הארץ.
בעקבות הפעלת נתיב 2+ העבירה ראש העיר, מרים פיירברג-איכר– מכתב לשר התחבורה בצלאל סמוסטריץ', בו הדגישה כי במהלך שנים רבות, היא חוזרת ופונה למשרד התחבורה בנושא היעדר תחבורה אל העיר מנתניה וממנה – "בעיה שהינה מהותית עבור תושבי העיר ופוגעת קשות בכלכלת השוק וברווחת תושביה".
במכתבה דרשה ראש העיר את ביטולה של תכנית נתיב פלוס, כאשר לימים הוחלט להעתיק אותה דרומה וכן להקדים את לוח הזמנים בתכניות שנמצאות כעת בתכנון משרד התחבורה, כביש 57, הרחבת כביש 2 ופיתוח כביש האילנות (561) שדרוג והרחבת המחלפים נתניה ופולג, הקמת מחלף איינשטיין ובניית תחנת רכבת שלישית.
עוד ציינה: "נדרשת כבר עתה הגברת הנגישות לתחנות הרכבת והגדלת תדירות האוטובוסים אליהן. זאת במטרה לעודד שימוש בתחבורה הציבורית. במקביל – הגדלת שטחי החניה בסמוך לתחנות אלו והקמת מגרשי חניה של חנה וסע".
כאמור, בימים אלה החלה חברת נתיבי איילון לקדם הקמה של שני חניוני "חנה וסע."
מנכ"ל חברת נתיבי איילון איתמר בן מאיר, מסר כי "מדובר בעוד פרויקט משמעותי שנועד להקל על בעיות גודש התנועה במטרופולין ת"א. בזכות החניון החדש וחניונים נוספים שיוקמו, יוכלו הנהגים ליהנות מנסיעות עוקפות פקקים, להשאיר את רכבם הפרטי בחניונים מחוץ לערים ולהגיע ביעילות ובנוחות למרכזי התעסוקה במטרופולין תל אביב באמצעות תחבורה ציבורית".