"הפוליטיקאים שלנו חייבים לשנות את התדמית"

4 0

כילד, חזה דודי בורבה מקרוב בגדולי הפוליטיקאים במדינה. מאז, הוא התפתח להיות מנטור עסקי בתחום המכירות והוציא את הספר 'נקודת פריצה'. בשבוע הבחירות לרשויות המקומיות, הוא משווה בין אנשי מכירות לפוליטיקאים ומסביר אילו גורמים חייבים הפוליטיקאים ליישם בכדי להצליח.

לאורך כל ילדותו, היה דודי בורבה עד לאנשים הגדולים ביותר שידעה הפוליטיקה הישראלית. בתור בנו של מי שהיה הנהג המיתולוגי של שמעון פרס, הוא ראה מקרוב אישים שהיו לראשי ממשלות ונשיאים כמו שמיר, רבין, נבון ואחרים, כשהיחסים בינו ובין שמעון וסוניה פרס היו כמו של סבים ונכד. כשהתבגר, אמנם לא הייתה זו הפוליטיקה שמשכה אותו, אך עדיין בחר לעצמו קריירה בה הוא נמצא בעמדת השפעה על אנשים. הוא החל לעבוד בתור איש ומנהל מכירות בחברות המצליחות במשק, ועם השנים היה לעצמאי, כשכיום הוא הבעלים של חברת T.B.C, במסגרתה הוא מלווה מגוון חברות וארגונים, מסייע להם לשפר את הביצועים ומשמש כמנטור עסקי בתחום אמנות המכירה.

בנוסף, הוא חיבר את הספר 'נקודת פריצה – כלים מעשיים במכירות וכישורי חיים' שיצא השנה, ובו הוא מעניק מספר תובנות וכלים לשיפור כישורי החיים של אנשים בכלל ושל אנשי מכירות בפרט. "אתה לא צריך להיות איש מכירות בכדי להיעזר בספר לשיפור כישורי החיים שלך" דודי מסביר, "יש בו תובנות הנוגעות לכל אדם. הוא עוסק בכישורים חברתיים באופן כללי כמו תקשורת בין אישית, עיצוב מוניטין, מסביר איך להתנהל בויכוחים ולהוציא מהם את המיטב לכל הצדדים ומפרט איך להשפיע על אנשים כמנהל או כאדם הנמצא בעמדת השפעה".

באמצעות נושא הההשפעה אתה עושה גם קישור מעניין בין איש מכירות לפוליטיקאי. תוכל להסביר?

"אני אמנם בתחום המכירות לאורך כל הקריירה ומעולם לא הייתי מעורב פוליטית, אך החיבור בין מכירות לפוליטיקה הוא לא חדש. הרבה פעמים משווים אנשי מכירות לפוליטיקאים ולהיפך. במשך השנים ניסיתי להבין מדוע אנשים עושים את ההשוואה הזאת. העניין הוא, שבשני התחומים יש את אלמנט ההשפעה. אנשי מכירות רוצים להשפיע על אנשים כדי למכור להם דבר מה, וכך גם פוליטיקאים. המסקנה הנוספת שהגעתי אליה לגבי ההשוואה בין השניים, היא שאנשים תופסים את שני בעלי המקצועות האלה כלא אמינים. התפיסה היא שאנשי מכירות ופוליטיקאים מדברים המון בסיסמאות, משכנעים לעשות משהו ומשתמשים לשם כך בלשון חלקלקה. לכן נוצרה להם תדמית רעה, ולמרות שהם אמורים לשכנע, הם לא מצליחים. הסיבה שהם לא מצליחים היא כי לא מאמינים להם".

איך אתה רואה במקרה של פוליטיקאים את חוסר האמון שמפגין הציבור כלפיהם?

"אפשר לראות את זה בקלות באחוז ההצבעה. אנחנו רואים שהציבור לא יוצא להצביע. לדעתי הסיבה המרכזית לכך היא שאנשים הפסיקו להאמין לפוליטיקאים, ולכן הם לא מרגישים את החיבור והצורך לצאת ולהצביע בשבילם".

נקודת פריצה

איך לדעתך אפשר לשנות את זה?

"אם נקביל שוב את הפוליטיקה לתחום המכירות, אז כשהבנתי מהי התדמית של איש המכירות, לקחתי על עצמי לשנות אותה. גם כשהייתי איש מכירות וגם כמנהל, הצעד הראשון מבחינתי כדי לשנות את התדמית הייתה האמינות. כלומר, אם אתה אומר משהו, תעמוד במילה שלך. אחרי שמצליחים לבסס אמינות אפשר להתקדם ולהגיע למסרים ולמכירת המוצר. שם, איש המכירות חייב להיות המומחה והמקצוען ברמה הגבוהה ביותר. הוא חייב להבין מה הוא מוכר ולשלוט בכל הפרטים. להציג את כל המידע ולא לחרטט. הרבה ממה שאמרתי כאן נוגע גם לפוליטיקאים שלנו, שחייבים לשנות את התדמית".

איך הם יכולים לשנות את התדמית ולהצליח בתחום הפוליטי?

"במטרה להצליח בטווח הארוך בעולם הפוליטי, יש להתייחס למספר גורמי השפעה, בהם עושה שימוש כל איש מכירות מצוין. גורם ההשפעה הראשון הוא תפיסתי. כלומר, איך כיום אני נתפס בעיני הבוחרים – צנוע, מופנם, צעקני, פחדן, חמקן, אמין, לא אמין? גורם השפעה שני הוא המראה, וכאן הדבר המרכזי הוא להיראות נקי ומסודר. גורם השפעה שלישי הוא התוכן והאסטרטגיה. מה המסרים שלי לבוחרים? האם אני חוזר על סיסמאות בנאליות כפי שכל מתמודד עושה או שיש לי מסרים אמתיים שמעודדים שינוי ותקווה? מה הבשורה שלי? האם המסרים מדברים לפלח אחד של קהל או למספר פלחים?".

המסרים האלה כמו שאמרת צריכים להיות מגובים. כאן נכנסת האמינות?

כן בהחלט. זהו גורם ההשפעה הרביעי, עמידה במילה. להרגשתי הסובייקטיבית, רבים נוקטים באסטרטגיה 'נפזר הבטחות מפה ועד סוף העולם, ניבחר ואז נשבור את הראש'. נכון שלא תמיד ניתן לקיים את הכל משום שמדובר במערכת מורכבת מאוד. יחד עם זאת, ברוב המקרים על הפוליטיקאי להיות מחויב לעמוד במילה שלו. גורם השפעה חמישי הוא הגורם המבדל. מה מייחד אותי? מדוע דווקא אני ולא מישהו אחר? פוליטיקאי לא יכול לעסוק במקצוע שלו אם הוא אינו יודע לענות על שאלה פשוטה: מה הסיבה שכדאי לבחור בי?".

איך אפשר להסביר את ההצלחה של נתניהו להישאר בשלטון זמן רב כל כך דרך גורמי ההשפעה האלה?

"אני חושב שהוא בהחלט מיישם את כולם. אמנם מעולם לא הצבעתי עבורו, אך בעיניי נתניהו נתפס קודם כל כאיש אמין. כשהוא מדבר על השאיפות שלו למען ביטחון המדינה אני באופן אישי מאמין לו. זה נכון שקיים כל הרעש מסביבו, בעיקר סביב משפחתו. אך אני מפריד בין הדברים. יש את המשפחה שלו ויש אותו כראש ממשלה. והוא כראש ממשלה יצר תדמית של איש חזק במובן הטוב של המילה. איש חכם ואינטלגנטי, עם יכולת להסתכל כמה צעדים קדימה, אף פעם לא מתלהם, יודע לשלוט ברגשות, עם מסרים ברורים וחזקים, שיודע לבדל את עצמו בכל אלה מיתר הפוליטיקאים".

Related Post

ביקור ראש עיר חולים

Posted by - 2 באוגוסט 2022 0
ראש העיר נתניה , הגב' מרים פיירברג איכר הגיעה לבקר את הפצועים באירוע השריפה בנתניה, המאושפזים בבי"ח לניאדו ראש העיר…

עיצוב ממלכת השינה

Posted by - 29 באוקטובר 2018 0
זהו, הן כבר כמעט כאן! העונות הקרות בדרך חזרה לחיינו וזה בדיוק הזמן להכניס אווירה חמימה ועוטפת לחדרי הבית השונים.…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות