היעד: 350 אלף תושבים

6 0

בתום ביקור ראש הרשות להתחדשות עירונית: נקבעו צוותים לקידום ההתחדשות העירונית בנתניה.

במסגרת מדיניות ראש העיר לקידום תהליכי התחדשות עירונית בנתניה – אירחה ראש העיר, מרים פיירברג-איכר את ראש הרשות להתחדשות עירונית במשרד הבינוי והשיכון, חיים אביטן.

במפגש נטלו חלק אלי דלל, סגן ראש העיר וממלא מקומה, חבר המועצה אלון אלראי, יו"ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה וכן מנכ"ל העיריה, יורם כהן, מהנדס העירייה, האדריכל ארז טל, סמנכ"ל נכסים אורבניים בעירייה, האדריכל פול ויטל, ראש מינהלת ההתחדשות העירונית שהוקמה בימים אלה, עו"ד הדס מדליה, ראש מינהלת התחדשות החברתית בעירייה, יפעת טבג'ה וכן ראש מינהלת מרכז העיר, עלוית פרויינד.

 

דלל קידם בברכה את חיים אביטן וציין בפניו כי היעד המרכזי כיום בפעילות העירייה נוגע לכל תחומי ההתחדשות העירונית במתחמים השונים ברחבי העיר.

בהמשך הדגיש את חשיבותה של  התמיכה הממשלתית בקידום הפרוייקטים שכן ללא תמיכתם והסרת החסמים השונים – לא תוכל העירייה להתקדם בנושא. בעיקר, עמד דלל בדבריו על הצורך בקרקע משלימה לטובת תכנית פינוי ובינוי מתחם רמת הרצל, תכנית הנמצאת בתוקף.

מהנדס העירייה הנכנס, ארז טל פירט את תפישת עולמו לגבי עתיד העיר והמדינה שלדבריו מצוי בתחום ההתחדשות העירונית. בהמשך – עמד מקרוב אחר החסמים העומדים כיום בפני העירייה ובראשם התשתית התחבורתית, לרבות תכנון מטרו מהיר לעיר ואישור תחנת רכבת שלישית.

כמו כן התייחס לנושא הקצאת קרקע משלימה לפרויקטי פינוי ובינוי ברחבי העיר, אשר יאפשרו את הפיכתם של הפרויקטים לכדאיים כלכלית ואת יציאתם לדרך.

טל טען שיש  לשריין 30% מיחידות הדיור בתוכניות רשות מינהל מקרקעי ישראל לטובת השלמה של פרויקטי פינוי – בינוי.

כמו כן ציין כי על המדינה לממן תשתיות-על לצורכי ציבור וכן בגין שדרוג ותוספת מבני חינוך, ציבור רווחה ודת ושדרוג רחובות, פיתוח מערכות ניקוז, מים, ביוב ופיתוח שטחים ציבורים פתוחים במתחמי ההתחדשות.

חיים אביטן מסר בתגובה למפגש, כי "אני שמח על הפתיחות ועל העבודה שנעשתה עד היום בנושא. אין ספק שהשכונות הוותיקות דורשות התחדשות עירונית, סביבתית וחברתית, שכן גם מבחינת כדאיות כלכלית, זה רצוי ואפשרי".

ואילו דלל מסר, כי  "בתום הביקור נקבעו צוותים לקידום ההתחדשות העירונית וכן לנושא הקרקע המשלימה שהינה אחד החסמים  העיקריים בקידום התכניות של פינוי-בינוי."

הסיור נערך במתחמי רמת הרצל, אנדריוס, שכונת סלע, מרכז העיר, שיכון הרומנים, רמת ידין, קרית נורדאו ואזורים.

הפרויקטים להתחדשות עירונית בפרוגרמה שהוצגה מגיעים לכ- 18,000 יחידות דיור, וזאת בהמשך  ל- 12,000 יחידות דיור נוספות במסגרת הסכם הגג שנחתם עם רמ"י וכן ל- 11,000 יחידות דיור שיבנו  במתחמים הפרטיים, כאשר תכנית  המתאר הכללית תביא את נתניה לאכלוס של 350,000 תושבים.

צילום עיריית נתניה

Related Post

תודה למתנדבי נתניה

Posted by - 7 בדצמבר 2023 0
יום המתנדב הבינלאומי חל היום, 5 בדצמבר, וזו ההזדמנות לומר תודה לעשרות אלפי המתנדבים הנתנייתים שפועלים מסביב לשעון בהתנדבות מלאה…

מכתב שחרור מוזיקלי

Posted by - 30 באוגוסט 2022 0
לאחר חודשיים של אשפוז במחלקת טיפול נמרץ, שוחרר הבוקר תייר מצרפת בשנות ה-30 לחייו שחלה בקורונה. בנוסף לקורונה, אובחנה אצלו…

שומרים על  העור בקיץ

Posted by - 9 ביולי 2019 0
במיוחד לחובבי השמש הישראלית ושעות שיזוף יתר בחופי העיר או בבריכות הסביבה, קבלו טיפים חשובים על שמירה על עור הפנים…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות