האור בקצה המנהרה – כך יוצאים ממעגל החובות

5 0

תושבת העיר זכתה השבוע לצאת ממעגל החובות לחיים חדשים; על הסתבכויות כספיות, כיצד להתמודד ומה כדאי לעשות

מאת עו"ד אייל קורסייה

א', תושבת העיר נתניה, הסתבכה בחובות גדולים בהוצאה לפועל והכל כנגזרת לעסק אשר נפתח על-ידי בן זוגה – עסק אשר לימים כשל. כל חטאה של א' היה דבר אחד פשוט, שאם הייתה דואגת לו לפני (או מתייעצת עם עו"ד בתחום הוצל"פ ועסקים), סביר כי הייתה יכולה למנוע את פשיטת הרגל בעניינה – לצאת מהחשבון המשותף עם בן זוגה.

משמעות שותפים בחשבון בנק הינה ענקית. כאשר בני זוג פותחים חשבון משותף בעוד אחד מבני הזוג נוטל הלוואות לטובת העסק, בית או כל דבר אחר, הרי שככל והלוואות אלה לא יחזרו ויוגדרו כחוב, החוב יירשם על שם שני בני הזוג שכן הינם שותפים לאותו החשבון.

אם גם אתם מעוניינים לפתוח עסק וחוששים שמא תגררו את בני זוגכם למערבולות כדאי ורצוי לפני פתיחת כל עסק ו/ או הוצאה אחרת אשר תשמש בעיקר את אחד מבני הזוג להוציא את בן הזוג מהחשבון המשותף ולצפות פני עתיד למקרה של אי יכולת בפירעון ההלוואות אשר לימים יהפכו לתיקי הוצאה לפועל.

א' צברה חובות בגובה 449,000 ₪, עם עשרות תיקי הוצל"פ מכוחם ננקטו כלל ההליכים האפשריים. א' הייתה מצויה האיחוד תיקים משך 20 שנים והגיע למשרדו של כותב שורות אלה לטובת בחינת האפשרות לקבלת הפטר לאחר 20 שנה שהיא מצויה בחובות, ללא חשבון בנק ועם הגבלות קשות מנשוא.

ביום שלישי האחרון ולאחר אין ספור תגובות וכתבי טענות כפי שאלה הוגשו, נערך ל-א' דיון בבקשת ההפטר במסגרתו קיבלה השופטת/ רשמת את מלוא טענותיה של א' ופסקה לטובתה הפטר חלוט ומחיקת כלל החובות העיקולים וההגבלות כנגד תשלום זעום בסך של 7,000 ₪ אשר יועבר תוך 45 יום.

סופו של דבר ראוי להבין, כי יש פתרון לחובות וכי הדרך להשגת הפטר תלויה רק בחייבים עצמם, ככול שישכיל החייב להבין כי עליו לטפל החובות ולגשת לעו"ד לשם כך, הרי שהסיכוי להצליח לצמצם ואף למחוק חובות, עיקולים והגבלות טובים יותר.

הכותב, עו"ד אייל קורסייה, מומחה בייצוג חייבים מול רשויות, הפטר, פשיטת רגל ועוד. טלפון: 050-6351208 אתר: http://www.adv-dk.co.il/

Related Post

מפתחים את נתניה

Posted by - 6 בספטמבר 2020 0
ח.ל.ת החברה לפיתוח ותיירות נתניה, ממשיכה לקדם בהצלחה את פרויקט שיפוץ חזיתות הבניינים ברחבי העיר מאת: חן כהן שיפוץ חזיתות,…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות