ביטוח לרכב ליסינג – כל מה שחשוב לדעת לפני שחוגרים

5 0

לאנשים בארץ קשה מאד להבדיל בין ליסינג פרטי לליסינג תפעולי, אבל יש הבדל, ואנשים פרטיים עלולים לפספס נקודות חשובות שמהר מאד מיתרגמות לכסף שיוצא מכיסם. מה ההבדלים, איך זה עובד, ומתי זה נכון?

זאב נחמנזון

לפני כמה שבועות התיישבתי עם כמה חברים במסעדה מזרחית, שבה במחיר המנה העיקרית אתה מקבל מספר סלטים למנה ראשונה. כבר בתחילת הארוחה הוצאו לשולחן פלפלים, טחינה, סלט ירקות, תירס ולפחות שלושה סלטי כרוב שונים.

"מה עם החמוצים?" שאלתי את המלצר, וזה השיב באדיבות שאלו בתוספת תשלום. איני בקיא בגינוני טקס ונימוסי שולחן מיוחדים, אך אני יודע שאין ארוחה כזו בלי חמוצים, בדיוק כפי שבעל המסעדה ידע.

כאשר לכל אחד יש את השיטה שלו להרוויח, כדאי מאד שתבדקו באיזו חברה אתם מתכננים עסקת ליסינג, והאם היא משתלמת עבורכם.

לוק אנד ליסינג

ליסינג תפעולי הוא אחד הפתרונות הנפוצים ביותר כיום בישראל לאחזקת רכב. בין אם מדובר בתאגיד המחזיק צי של מאות כלי רכב, או אדם פרטי שבבעלותו רכב בודד – המנעד העצום של כלי הרכב, אפשרויות המימון ושיטות ההחכר השונות הופכות את הליסינג לכדאי מאד בחלק מהמקרים, אך לפני שאתם חוגרים את חגורת הבטיחות כדאי שעמדו על ההבדלים בין סוגיו:

ליסינג לכשעצמו הוא החכרת רכב לתקופה של מספר חודשים מוגדר, בין 18 ל-36 ברוב במקרים. כאשר בתום התקופה הרכב מוחזר לחברה המחכירה ובכך מסתיימת העסקה. בדרך כלל מדובר בעסקה הכוללת תשלום מקדמה ותשלומים חודשיים שווים לפי התקופה שנקבעה מראש. ליסינג תפעולי כולל בתוך העסקה מרכיבים שונים כגון אגרות רישוי, ביטוחים שונים ותוספות מסויימות. ליסינג תפעולי מלא כולל בתוכו חבילה עצומה של תוספות, ובהן ביטוח מקיף, טיפולים שוטפים ותחזוקה של הרכב, חלפים, תיקונים כיסויים רבים, חילוצים, רכב חלופי ועוד. למעשה, זוהי השיטה הקרובה ביותר לליסינג העסקי, הכולל בתוכו גם דלק וכיסוי מלא של הוצאות הרכב.

הכל כלול, אבל באיזה מחיר

כפי שכבר ציינתי, יש המון דרכים להציג עסקת ליסינג ללקוחות פרטיים, כמות אדירה של כיסויים ושירותים, וגם פיתויים רבים. אבל, במבחן התוצאה, צריך לבחון את התמחור הכולל ולבדוק את כדאיותו. ליסינג תפעולי, על פי רוב, מציע ביטוח מקיף במעמד העסקה. אולם מדובר בפוליסה לפי תנאי חברה הליסינג, והיא לא בהכרח טובה יותר מהתנאים שתשיגו באופן עצמי. מרכיבים כמו השתתפות עצמית וגובה כיסוי חייבים לבוא לידי ביטוי כאשר אתם משקללים את הכדאיות הכוללת, כמו גם התנאים עצמם בפוליסה. חשוב לבדוק גם זמינות של מוסכי הסדר, תנאי גרירה ורכב חלופי ועוד. נוסף על כך, פרמטרים כמו עבר ביטוחי יכולים להשפיע מאד על עלות הפוליסה ותנאיה, ובדיוק כשם שבמקרים רבים חברות הביטוח אינן מבטחות נהגים אשר הפעילו את הפוליסה פעמיים, הנתונים האלו יכולים להשפיע גם על תנאי התשלום החודשי של עסקת הליסינג. חשוב לציין ולומר כי חברות הרכב הרבות מתחרות ביניהן באופן עקבי ולכן עושות הרבה מאד כדי לחזר אחרי הלקוחות. זה לא אומר שתוכלו להתמקח יותר מדי, אבל זה בהחלט יכול להשפיע לטובה על התנאים של הביטוח שאתם מבקשים. לחברות האלו יש כוח שוק עצום ובעזרתו אתם יכולים ליהנות מעסקה טובה יותר ומכיסויים מפנקים, כאלו שכנהגים פרטיים לא הייתם חולמים להשיג.

כמה עולה שקט?

אם יש יתרון אחד ברור בעסקאות ליסינג שמאד קשה לתמחר, מדובר בשקט שילווה אתכם אחרי העסקה. הנחת היסוד היא שאם אתם קוראים את הכתבה הזו אין לכם הון להוציא על רכב מותרות ועל התחזוקה השוטפת שלו, (למרות שקיים גם ליסינג תפעולי לרכבי יוקרה) ובסופו של דבר אתם רוצים רכב אמין ומתאים ליכולות ולרצונות שלכם, עם תחזוקה נכונה וכמה שפחות טרדות והפתעות. כאשר אתם מבצעים עסקת ליסינג אתם בהחלט יכולים ליהנות מהשקט הזה וגם מהטבות הנלוות אליו, כמו למשל איסוף הרכב לטיפול שוטף במקום שתטריחו את עצמכם ותבזבזו זמן עבודה יקר עם כאבי ראש נלווים, או הידיעה שבסוף העסקה יש מי שלוקח מכם את הרכב בחזרה, ומאפשר לכם ליהנות מעסקה חדשה בתנאים טובים יותר. בקטעים האלו, לכל הפחות, אתם בהחלט יכולים להיות רגועים.

Related Post

מחבקים את העולים

Posted by - 1 ביוני 2021 0
כבר השנה השלישית שפרויקט "מנהיגות חברתית עולה" יוצא לדרך. מדובר בפרויקט לציבור העולים (עד 15 שנה בארץ) המעוניינים להשתתף בחוויה מעצימה…

שמים ברקס לאלימות

Posted by - 7 בנובמבר 2019 0
באמצעות שיירת אופנועים מרשימה שיצאה מגלילות והגיעה עד לכיכר העצמאות בנתניה, הביעו מאות אנשים את מחאתם נגד האלימות בחברה בכלל…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות