בהשקעה של למעלה מ-3 מיליון שקלים עיריית נתניה פותחת את עונת הרחצה!

4 0

עיריית נתניה פותחת את עונת הרחצה לשנת 2019 בהשקעה של למעלה מ-3 מיליון ₪ בעשרה חופי הרחצה המוכרזים מהיפים בארץ

עיריית נתניה פותחת את עונת הרחצה עם השקעה נרחבת בשדרוג חופי הרחצה והמתקנים לטובת הציבור ולרווחת באי החוף. השנה, הושקעו למעלה מ-3 מיליון ₪ בשדרוג וחידוש מתקני החופים, לרבות שדרוג המלתחות, סככות צל, הסדרת חנייה ועוד. כמו כן, בוצעו הדרכות והכשרות ייעודיות לצוות המצילים והוסדר מערך האכיפה לרווחת הציבור.

פתיחת עונת הרחצה הינה הדרגתית, כאשר חוף סירונית פתוח כל השנה, ושאר חופי הרחצה החל מחודש אפריל ועד תחילת יוני (פירוט בהמשך). בנוסף, גם השנה זכתה העירייה בתו האיכות "הדגל הכחול" עבור חופי הרחצה מהתכנית הבינלאומית "הדגל הכחול". תו האיכות מעיד על עמידה בסטנדרטים בינלאומיים במס' פרמטרים, ביניהם: ניקיון, הצלה, איכות המים, שרותי חוף ועוד.

 תכנית "הדגל הכחול", Blue Flag, הינה תכנית וולונטרית בינלאומית, הייחודית לסביבה החופית.

חופים מוכרזים ומרינות הזוכים להשתייך לתכנית, נהנים מסימן למצוינות סביבתית המוכר ברחבי העולם. "הדגל הכחול" ניתן לחופים ומרינות, אשר עומדים בקריטריונים סביבתיים בינלאומיים בנושאי חינוך ומידע, איכות מים, בטיחות ושירותים וניהול סביבתי. התכנית מופעלת ע"י ארגון FEE – ארגון גג בינלאומי לחינוך סביבתי של עמותות ומלכ"רים מרחבי העולם. עמותת EcoOcean הינה המייצגת הבלעדית של ארגון FEE בישראל.

 

בחופי הרחצה קיימות עמדות עזרה ראשונה. כמו כן, בחופים פקחים עירוניים הפועלים לשמירה על הסדר ואכיפת חוקי העזר.

הציבור מתבקש להישמע להוראות: חל איסור להתרחץ בהיעדר שירותי הצלה, חל איסור על שימוש באלכוהול בשטח החופים ועל הכנסת בקבוקים וכוסות מזכוכית. כמו כן חל איסור על הכנסה ושימוש בנרגילות, מערכות שמע ורמקולים, הבערת אש ומנגלים, חל איסור על הכנסת סוסים וכלי רכב לשטח החופים. כניסת כלב מותרת רק כשהוא קשור ועל פיו מחסום.

אודות חופי נתניה:

בעשרת חופי נתניה ממוקמים 10 מגדלי הצלה מתוכם 2 חופים לספורט ימי.

כמו כן, בחוף סירונית, חוף הרצל וחוף פולג, הנגשה מלאה לציבור עם מוגבלויות, הכוללות מתקני גישה הייחודיים לעיר נתניה.

 

 שם החוף תאריך פתיחה
1. חוף בלו ביי

 

1/6/2019
2. חוף צאנז 22/5/2019
3. חוף העונות 1/5/2019
4. חוף אמפי 7/4/2019
5. חוף הרצל 1/5/2019
6. חוף סירונית א' פתוח כל השנה
7. חוף סירונית ב' 18/04/19
8. חוף ארגמן 1/5/2019
9. חוף פולג צפון 7/4/2019
10. חוף פולג דרום

 

1/6/2019

 

שעות רחצה: מתחילת עונת הרחצה ועד להפעלת שעון חורף, משעה 08:30 ועד חצי שעה לפני שקיעה.

חוף סירונית הרצל צילום פלג אלקלעי

צילום: פלג אלקלעי

חוף צאנז:

חוף נפרד המיועד לציבור הדתי. בחוף קיוסק כשר למהדרין, שירותי עזרה ראשונה, פיקוח והצלה.

חוף צאנז שוכן בקרבת קריה צאנז,, דרומית לחוף בלו ביי.

החוף פתוח גם במהלך חודש ספטמבר כולל חגים וחול המועד.

החוף ייפתח בערב ל"ג בעומר ב-22 במאי.

 

חוף העונות

חוף צעיר ומזמין השוכן מתחת למלון העונות. בחוף פעילויות הכוללות מוסיקה וריקודי חוף, וכן מסעדה.

עוד בחוף: סככות צל, מתקני כושר, מלתחות, מבנה שירותים, פעילות ימית לגלישה ועוד.

 

חוף אמפי

החוף נמצא בצדו הצפוני של חוף הרצל בסוף המדרגות של רחוב הרצל לכיוון החוף.באזור שובר הגלים הצפוני מותרת כניסת כלי שייט, אזור דייג, וכן פעילויות של גלשני גלים. כמו כן, ניתן לשכור במקום קיאקים וגלשני רוח. בחוף מגדל הצלה ופעילות ספורט ימי ופעילות לנוער.

 

חוף הרצל

החוף, שהינו המשך של רחוב הרצל, שוכן בסמיכות לחוף אמפי (בצידו הצפוני) וחוף סירונית (בצידו הדרומי), החוף ממוקם מול המעלית אל הים. במתחם החוף נערכים אירועים רבים, הכוללים אירועי חוף, ריקודים ותחרויות ספורט, ביניהן: אליפות ישראל הפתוחה בגלישת גלים, השטת קטמרן, מקצה אליפות העולם מתוך סבב העולמי לגלישת גלים, ועוד.

בחוף גם מגוון מתקני כושר וספורט הכוללים: מגרש כדורסל וכדורעף. במהלך הקיץ המגרשים מוארים גם בלילה, לטובת פעילות ספורטיבית.

בחוף זה ממוקמת מסעדה ובנוסף, קיימת נגישות מלאה לאנשים עם מוגבלויות עד לקו המים.

 

חוף סירונית א' וחוף סירונית ב'

באי חוף זה, הנושק לחוף הרצל, נהנים משפע המתקנים הממוקמים בין שני החופים, הכוללים את המעלית הראשונה בישראל, המאפשרת ירידה אל החוף.   החוף נגיש כולל סככה נגישה.

במקום פועלות שלוש מסעדות להנאת הציבור. החוף מאופיין בפעילות מגוונת, הפעלות יצירה, תחרויות ספורט הכוללות את אליפות ישראל במטקות, כדורעף חופים,  ספינינג ופעילות נוספות. בחוף ספרייה ייחודית להנאת המתרחצים.

 

חוף סירונית ב' – החוף ממוקם דרומית לחופים המרכזיים של העיר.

 בחוף זה ממוקמים גם נקודת המשטרה המקומית, נקודת פיקוח והצלה, משרדי מנהלת חופים ומתקני כושר.

להנאת המתרחצים, החל מחודש יוני, תחל לפעול תחנת בוקר החל מהשעה 06:30 ועד לחצי שעה לפני שקיעה.

 

חוף ארגמן "לגון"

 

החוף נמצא בסמיכות לשכונות הדרומיות- נאות שקד, רמת ידין, נת 600 וסביב המלונות רמדה, איילנד, ולגון, וכן בקרבה לשני מתקני הנופש הצבאיים- בית פלדמן ובית גולדמינץ. בחוף מגוון שירותים, בהם, מתקן כושר חדש, מגרש כדורעף, סככות צל ועוד.

 

חוף   פולג

 

החוף שוכן סמוך לשכונות רמת פולג ועיר ימים ולמלון החוף הירוק. בחוף סככות צל, מתקני כושר וספורט.

בצדו הצפוני של החוף פועל מתחם המוכרז כמתחם לספורט ימי, גלישה, סירות, אופנועי-ים ועוד. הפעילות מותנית בהתאם לחוק העזר ובקבלת אישור מראש.

בנוסף, בחוף פועלת מסעדה ובתקופת הקיץ מתקיימים במקום משחקי אליפות כדורגל החופים וכדורעף חופים.

חוף סירונית הרצל צילום פלג אלקלעי (1)

צילום: פלג אלקלעי

 

ראש העיר נתניה, מרים פיירברג-איכר: "אני מזמינה את תושבי נתניה ואורחיה ליהנות בחופי הרחצה שלנו, עשרה חופים מוכרזים היפים בארץ, עם מגוון אפשרויות בילוי ופנאי לכל המשפחה. השקענו רבות בשדרוג החופים ואנו גאים בתו האיכות הבינלאומי המוענק לנו "הדגל הכחול" המעיד על עמידה בקריטריונים מחמירים של ניקיון, תחזוקה ואיכות המים בחופי הרחצה".

המשנה לראש העיר הממונה על החופים, טלי מולנר: "אני מאחלת עונת רחצה מהנה ובטוחה, לרשותנו עומדים עשרה חופים מדהימים ומשודרגים עם כל שירותי החוף הנדרשים. צוות מצילים עומד לרשות המתרחצים וכן מערך הצלה, ניקיון ועזרה ראשונה, שרותי הסעדה, השכרת ציוד וספורט ימי מגוון ומהנה. אני קוראת למתרחצים לעזור לנו לשמור על החופים נקיים וללא מוצרים חד פעמיים, אנא שמרו על החוף נקי, החופים הם של כולנו, בואו נשמור עליהם יחד".

 

 

 

 

 

 

 

Related Post

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות