אירועי שבוע החלל הישראלי מגיעים לנתניה ויתקיימו ללא עלות

4 0

מקום נכבד לעיר נתניה באירועי שבוע החלל הישראלי, בהובלת סוכנות החלל הישראלית. פעילויות שבוע החלל, אשר יתקיימו בין ה- 27-31.01.19 בחינם  בכל רחבי הארץ, יוקדשו הפעם לציון 50 שנה לפעם הראשונה בה דרכה כף רגלו של אדם על הירח.

במסגרת שבוע זה יתקיימו בעיר מגוון פעילויות מרתקות, בהן, מופע כוכבים בפלנטריום העירוני 'אדם על הירח', תצפית טלסקופים, מופע מדעי על החלל בחיי היום-יום, סדנת פיתוחי חלל המשלבת אופטיקה ורובוטיקה בחלל ועוד. המופעים מיועדים לכל המשפחה, יתקיימו בתאריך 28.01.19 החל מהשעה 15:30 ועד 21:00, במרכז המדע "פלנתניה". בנוסף, תתקיים בהיכל התרבות בנתניה הרצאתו של סקוט קלי, אסטרונאוט ששהה בחלל כשנה שלמה, בין 14:30-16:00.

אופיר אקוניס

שר המדע אופיר אקוניס

אירועי שבוע החלל הישראלי בהובלת סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע והטכנולוגיה יתקיימו בעשרות מוקדים ברחבי הארץ. עשרות פעילויות יתקיימו במהלך השבוע ובהן: סדנת יזמות חלל, הדפסות תלת ממד בחלל, שיעורים מקוונים לתלמידי חטיבות הביניים, אירוע ההשקה של קהילת אוהבי החלל בישראל – Space It Up, תצפיות טלסקופים והרצאות מרתקות לכל הגילאים, כנס חלל בינלאומי בהשתתפות בכירים מהארץ ומהעולם ועוד.

שר המדע והטכנולוגיה, אופיר אקוניס, הוסיף לעיתון השבוע בנתניה, כי "השנה, לראשונה, אותנו מוצאים את הפעילויות ליישובים וערים בכל רחבי הארץ – בחינם! במגוון רחב של פעילויות נחשוף כמה שיותר ישראלים לפעילות הענפה של תעשיית החלל הישראלית. במהלך השבוע נעודד קהלים צעירים למפגש לכל תחומי המדע והטכנולוגיה כדי לקרב אותם לתחומים אלה ולתוך העושר הבא. לעיר נתניה, בה פועל מרכז המדע "פלנתניה", חלק נכבד בפעילויות".

בין המיצגים בשבוע זה: הדמית הנחיתה על הירח – שחזור היסטורי של הנחיתה במהלכו יצפו הצופים בהנחתה של דגם רכב חלל על ידי סימולטור – בשעה שמצלמה ייחודית תצלם את נקודת המבט מתוך רכב אל פני החלל ותוקרן ע"ג מסך; פעילות אינטראקטיבית מדעית בה יוכלו ילדים לחוות בעצמם כיצד נוצרים מכתשים על גבי הירח; תערוכת "המסע מכדור הארץ אל הירח" – שתופק במיוחד לשבוע זה ותסקור באופן כרונולוגי את חקר הירח מההיבט המדעי; תערוכת הירח בתרבות ובמיתולוגיה שתסקור את ייצוגי הירח השונים; מרכזי מבקרים מטעם סוכנות החלל ימוקמו בכל מוקד פעילות ויספקו אינפורמציה למבקרים במגוון תחומים; תיערך סדנת בניית דגמים של נאס"א – פעילות אינטראקטיבית במסגרתה ילמד את הילדים לבנות דגמים של חלליות ורכבי חלל על פי תרשימים מקוריים של נאס"א; קיר צילום וחלוקת מגנטים; שעת סיפור תיאטרלית במסגרתה שחקן ימחיז לילדים סיפור/אגדה הקשורים לירח; פעילות אינטראקטיבית של טביעת רגל על פני הירח ועוד.

 

תמונה ראשית:::::: כיתוב: שבוע החלל. צילום רון שלף

Related Post

מדורת גן לחימום האווירה

Posted by - 23 בדצמבר 2020 0
מתלבטים אם לקנות מדורת גן לגינה שלכם? כאן נפרט למי בדיוק היא מתאימה ולאילו שימושים! מדורת גן באופן כללי מדורת…

נקודה בפרשה.

Posted by - 23 בספטמבר 2020 0
פרשת השבוע 'האזינו' ויום הכיפורים מאת הרב יוסף יצחק טאוב, רב קהילת ממ"ש – מרבני 'מטה משיח נתניה' לא לגדר…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות