ערב של תכלת

5 0

ערב הורים התקיים במסגרת התוכנית "יום של תכלת", תוכנית ייחודית לגיל הרך, למניעת מצבי סיכון עתידיים.

ערב להורי הילדים בגני הילדים המשתתפים בפיילוט "יום של תכלת" התקיים בהשתתפות מנהלת אשכול הגנים נירה גרשום, מנהלת המחלקה לחינוך קדם יסודי והגיל הרך גילה גואטה,  מפקחת גני ילדים אילנה איפרגן, מנהלת היחידה העירונית למניעת התמכרויות מלי מלכין, נציגי אגפי החינוך והרווחה, הורים, גננות וצוותי הגן.

בערב הוצגה תערוכת תוצרים של גני הילדים באשכול וסרטון משגרת חיי "יום של תכלת", וכן הרצאה של דני שטיינר בנושא "מקדמים בריאות וחוסן נפשי בבית ובגן".

בשל זה פועלת תוכנית המניעה הייחודית "יום של תכלת", המיועדת לגיל הרך, ב-13 גני ילדים  עירוניים של החינוך הממלכתי-דתי. התוכנית עוסקת בפיתוח חוסן אישי ופיתוח כישורי חיים, זהות אישית, תחושת אחריות ומסוגלות, מניעת מצבי סיכון בקרב ילדים, הורים, צוותי חינוך ועוד. לאור ההצלחה אושרה הרחבת התוכנית, והיא תפעל ב-20 גנים נוספים.

התוכנית הינה תוצר של שיתופי פעולה בין עיריית חדרה, משרד החינוך, שפ"י (שירות פסיכולוגי ייעוצי) והרשות הלאומית למלחמה בסמים ואלכוהול. את התוכנית מובילים בחדרה מנהלת המחלקה לחינוך קדם יסודי והגיל הרך גילה גואטה, מנהלת היחידה העירונית למניעת התנהגות סיכונית מלי מלכין, יועצת לגיל הרך של משרד החינוך ורפרנטית התוכנית במחוז חיפה לאה שחר, ומדריך מניעה מטעם שירות פסיכולוגי ייעוצי ומנחם רוטברגר.

מדובר בתוכנית מניעה חינוכית העוסקת בהעברת מסרים ערכיים וחינוכיים המוטמעים בשגרת היום-יום בגן ופיתוח מיומנויות וכישורים חברתיים המותאמים לגיל, לרמה ולשלב ההתפתחותי של הילדים תוך שילוב  הקניית מידע וידע בסיסי אודות השימוש בחומרים מועילים ומניעת שימוש בחומרים מזיקים לגוף, וזאת תוך כדי הבהרת עמדות, ערכים ולימוד מיומנויות חיים מקדמות ומטיבות.

הגננות מקבלות הכשרה דו-שנתית קבוצתית ואישית, ומעבירות לילדים את מסרי התוכנית בדרך יצירתית וחווייתית באמצעות סיפורים, דמויות וחפצים מעולמם של הילדים. הצוותים בגנים למדו והפעילו את התוכנית שהעלתה את הצורך בהמשך העמקת השיח בקרב הצוותים, הילדים וההורים. כחלק מההכשרה קיבלו הגננות ערכת "יום של תכלת" לגן. אשכול הגנים שנבחר כפיילוט הינו האשכול של הגננת נירה גרשום, מנהלת גן ותיקה בחדרה שסחפה את החברות לאשכול בהתלהבותה מהתוכנית ומהטמעת התוכנית בגנה.

גילה גואטה, ציינה כי, "באגף החינוך מאמינים שיש להתחיל את תהליך המניעה מוקדם ככל האפשר, כדי לאפשר התפתחות של מיומנויות לכישורי חיים וחיזוק החוסן הנפשי של הילד. אנחנו מאמינים שהתוכנית תשפר את סיכויי ילדינו להימנע ממצבי סיכון בעתיד".

 

Related Post

גיבורי האגדות הגיעו לנתניה

Posted by - 11 באפריל 2018 0
במסגרת פרויקט שדרוג הגנים לרווחת תושבי העיר השיקה העירייה ביום שני השבוע את גן הגיבורים המחודש במעמד ראש העיר מרים…

חודש האישה והנערה

Posted by - 17 בפברואר 2019 0
בחודש מרץ מתקיים יום האישה הבינלאומי. בעיריית חדרה לא מסתפקים ביום אחד ויקיימו אירועים להאדרת נשות העיר לאורך כל החודש. …

אלפים באירועי פסח בחדרה

Posted by - 9 באפריל 2018 0
מבקרים מכל רחבי הארץ נהנו משלל פעילויות במסגרת פסטיבל האביב שהתקיים בפסח בפארק נחל חדרה. בתום החג התקיימו חגיגת מימונה…

קורס צלילה ייחודי לחניכי מית"ר

Posted by - 8 בספטמבר 2020 0
לוחמים לשעבר בשייטת 13 לוחמים התנדבו לסייע לבני הנוער לצלוח את קורס הצלילה, שהתקיים במועדון הצלילה במכמורת, בצורה מיטיבה וחווייתית…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות