עידוד שילוב יוצאי אתיופיה בתנועות נוער

5 0

צוות ההיגוי של תוכנית "הדרך החדשה" דן באפשרויות להעלאת מספרם של בני הנוער יוצאי אתיופיה בתנועות הנוער השונות הפועלות בחדרה

ועדת ההיגוי העירונית של "הדרך החדשה", התוכנית הממשלתית לשיפור שילובם של אזרחים ממוצא אתיופי, התכנסה לישיבה בנושא הדרכים לעידוד הצטרפות של בני נוער יוצאי אתיופיה בתנועות הנוער בחדרה.

עקרונות "הדרך החדשה" הם החלפת תוכניות מבדלות בתוכניות ודרכי פעולה משלבות לקבוצות מוחלשות לצד קבוצות חזקות; צמצום פערים ועידוד מצוינות בכל תחומי החיים ובטווח גילאים רחב; סגירת פערים באמצעות מעקב מדידה ובקרה; הכרה בתרבות ובמורשת כחלק מהחברה הישראלית; מנגנון יישום ושותפות בין כלל המפעילים ביישוב.

התוכנית היא בין-משרדית וכוללת את משרדי החינוך, הבריאות, הרווחה והשירותים החברתיים, הכלכלה והתעשייה, הביטחון, ביטחון פנים,  ומשרד התרבות והספורט. התוכנית מפורטת וכוללת פעילויות רבות שנוסחו בהתאם למטרותיה ויעדיה.

בישיבה, שהוביל מנהל מחלקת שותפויות בקהילה באגף נוצ"ץ מוטי מברט, המתכלל את תוכנית "הדרך החדשה" בחדרה, השתתפו גם חבר מועצת העיר טספאי אדרג'או, סמנכ"לית חברה וקהילה בעיריית חדרה ד"ר אסנת ספורטה העומדת בראש הוועדה,  מנהלי אגפים במינהל חברה וקהילה בעירייה, מנהלת התוכנית הלאומית לילדים ונוער בסיכון בחדרה ליאת איציק, מנהלי גופי סמך של העיריה (מרכז צעירים עירוני, פנאי העיר ועוד) מפקח מתכלל של מינהל חברה ונוער פטין ביראני, מדריכת "הדרך החדשה" במחוז חיפה נצחיה פייבלוביץ', נציגי מינהל חינוך ונוער במשרד החינוך, השוטר הקהילתי תומר באיקדין ומשתתפים נוספים. כמו כן השתתפה בישיבה, באמצעות "זום",  גם ראש מטה הדרך החדשה במשרד ראש הממשלה טלל דולב.  

חברי ועדת ההיגוי סקרו את העשייה ודנו במתן מענים בהתאם לחוזקות, לצרכים ולכישורים; חיזוק מעורבות פעילה של ההורים; צמצום פערים לימודיים ועידוד מצוינות ומנהיגות, כל זאת במטרה להעלות את ההתמדה ושיפור האקלים של תלמידים בני הקהילה האתיופית, ובעקבות כך את שיעור הזכאים לתעודת בגרות, השתלבות בתנועות נוער, נתוני גיוס ושירות משמעותי בצה"ל, וכן שילוב מיטבי במעגל העבודה לאחר שחרורם.

במסגרת יישום התוכנית הוקמה בחדרה ועדה עליונה המובילה את יישומה, וכן מיפוי הצרכים והמענים היישוביים העומדים לרשות יוצאי אתיופיה, הכנת תוכנית יישובית, מעקב אחר יישום ועמידה ביעדים של התוכנית, מעקב מדידה ובקרה, ועוד, כל זאת כמובן בשילוב נציגי קהילה בוועדות השונות לקידום התוכנית.

בחדרה מתגוררים יותר מ-6,000 יוצאי אתיופיה, ומדובר בתוכנית אשר כשמה כן היא – דרך חדשה לשילוב מיטבי של הקהילה בחברה הישראלית.

Related Post

חדרתי דבר עברית

Posted by - 27 בינואר 2020 0
במרכז הצעירים העירוני "טורבינה" מתקיים מיזם שמובילים סטודנטים בני העיר, ללימוד עברית לצעירים עולים חדשים בחדרה מאת ברק גולן במרכז…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות