עבודות להרחבת והעמקת נחל חדרה

4 0

העבודות מתבצעות לאורך נחל חדרה במטרה למנוע את הצפתו, וכחלק מפרויקט השיקום של הנחל ושילובו בפארק ציבורי.

מנכ"ל רשות הניקוז והנחלים השרון ניסים אלמון הגיע לחדרה כדי לעמוד מקרוב אחר העבודות המתבצעות להרחבת והעמקת נחל חדרה.

רשות הניקוז והנחלים אחראית לטיפול בנחל חדרה, כולל ניקוז, הגנה מפני שיטפונות, שמירה על איכות המים, הוצאת מזהמים ופיתוח סביבת הנחל. העבודות, המתבצעות כעת, הן חלק מפרויקט שנועד לצמצם את איום ההצפה של הנחל בימים של כמויות גשמים חריגות.

בישיבה שהתקיימה במהלך החורף בעיריית חדרה עדכן אלמון כי רשות הניקוז העבירה למשרד ראש הממשלה תוכנית לפרויקט שכותרתו "הגנה על העיר חדרה מפני שיטפונות", וביקשה להכלילו במסגרת הפרויקטים הנחשבים צורך לאומי.

עוד הסביר כי לאחר ההצפות בשנת 2013 הזמינה רשות הניקוז והנחלים תכנון להסדרת נחל חדרה מכביש 2 ועד אזור גרנות. בשנה שעברה, עוד בטרם הושלם התכנון, הוחלט ברשות הניקוז להתחיל בביצוע, למרות התנגדויות בירוקרטיות וקשיים שעמדו בפניה.

טווח הביצוע של הפרויקט מוערך בכ-3 שנים, וזאת בעיקר לנוכח קשיים וצווארי בקבוק. כך למשל, אחת הבעיות היה הצורך בכריתה וסילוק עצי אקליפטוס שחסמו את אפיק הנחל.

במקביל לעבודות שמבצעת רשות הניקוז להעמקה והרחבה של הנחל, שדרגה העירייה את הגשר של אזור התעשייה הצפוני והגביהה אותו כדי שלא ייתקעו בו ענפים, צמחייה, פסולת וסחף  העלולים למנוע זרימת מים בנחל.

בסיורו השבוע הציג מנכ"ל רשות הניקוז את העבודות המתבצעות בנחל וכן את ערימות הענק  של סחף ובוץ שהוצאו מהנחל במהלך העבודות כדי לשפר את זרימת המים.

בנוסף, כחלק מפרויקט השיקום של נחל חדרה, הותקן לפני כחודש גשר להולכי רגל שאורכו כ-40 מטר. הפרויקט הוקם ביוזמת רשות ניקוז ונחלים שרון, בשיתוף פעולה עם עיריית חדרה ובמימון חברת או.פי.סי חדרה.

הגשר הוצב באזור הסמוך לתחנת הכוח החדשה המוקמת במפעלי נייר, וישתלב בפרויקט פיתוח של 30 דונם שטחי ציבור על המקטע של נחל חדרה בגדה המזרחית. שטחי הציבור ישמשו כפארק שעליו מתוכננים לקום סוללות נופיות, צמחייה עשירה, שבילי מטיילים, שבילי אופניים, ספסלים, פרגולות, ריהוט גן מדשאות ומתקנים נוספים לרווחת הציבור.

 

 

 

 

Related Post

להיחלץ ממעגל האלימות

Posted by - 28 בינואר 2021 0
במרכז לשלום המשפחה בחדרה מספקים שירותי מניעה, טיפול, ייעוץ, הגנה והדרכה בנושא אלימות במשפחה, וקוראים: "אלימות לא מספיקה מעצמה" עדותה…

סניף נוסף לשומר החדש

Posted by - 17 בפברואר 2021 0
לאור הצלחת הפעילות של ארגון הנוער "השומר החדש" בחדרה, מקדמת העירייה פתיחת סניף נוסף בחדרה שיפעל בשכונת גבעת אולגה לאור…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות