סיפור על הדרך

5 0

מתנ"ס גבעת אולגה משתתף במיזם "סיפור על הדרך", שבמסגרתו מספרים פעילים יוצאי אתיופיה את סיפור עלייתם ארצה.

המתנ"ס בשכונת גבעת אולגה משתתף במיזם "סיפור על הדרך", שבמסגרתו מספרים יוצאי אתיופיה את סיפורם האישי על תלאות עלייתם לישראל.

את התוכנית מובילה החברה למתנ"סים, ביחד עם ארגונים חברתיים, במטרה להעלות את המודעות לסיפוריהם מעוררי ההשראה של יוצאי אתיופיה, מתוך ההבנה כי המפתח למיגור סטיגמות ושסעים בחברה הישראלית הוא היכרות. מטרת המיזם היא לחבר את החברה הישראלית לסיפורה של הקהילה, ובכך ליצור חברה מאוחדת ובריאה יותר.

במסגרת המיזם מגיעים יוצאי אתיופיה לסלון ביתם של תושבים ומספרים את סיפורם. המפגש האינטימי בסלון מאפשר שיח פתוח היוצר חיבורים.

מנהלת מתנ"ס גבעת אולגה איה אנגל: "מתנ"ס גבעת אולגה הצטרף לפרויקט כבר בשנה שעברה והוביל ארבעה מפגשים של "סיפור על הדרך". השנה נפתח קורס למספרי הסיפורים, שכולל שמונה מפגשים במתנ"ס ליוצאי הקהילה האתיופית, במטרה להעצים את המשתתפים כדי שיספרו את הסיפור המרתק של הדרך למדינת ישראל והדרך שעברו באתיופיה וגם במדינת ישראל".

לדברי אנגל, במהלך הקורס התגבשה הקבוצה לכדי קבוצה חברתית, סופרו סיפורים מרתקים,  והמשתתפים ממשיכים לספרם בבתים ולהעביר את הסיפור שלהם הלאה.

אנגל: "החיבור שנוצר במהלך המפגשים מחזק את שני הצדדים ומחבר את הקהילות לאחת. בהמשך אנחנו מתכוונים לעבוד יחד על תערוכת צילומים שבה יוכלו הסיפורים לבוא לידי ביטוי בדרך נוספת ומעניינת".

מיזם "סיפור על הדרך" נולד במאי 2015, בעקבות מחאת יוצאי אתיופיה, במטרה לחבר את החברה הישראלית לסיפורה של יהדות אתיופיה. במסגרת המיזם התקיימו עד כה יותר מ-1,000 מפגשים ברחבי הארץ, שבהם סיפרו מאות פעילים מקהילת יוצאי אתיופיה את סיפורם האישי והקהילתי ליצירת שינוי חברתי אמתי.

המפגשים המתקיימים באווירה אינטימית ומחברת, יוצרים קירבה ומעוררים הזדהות בקרב השומעים. לאחר שנחשפים לסיפורו של המספר, מתפתח דיון על החברה הישראלית וקבלת האחר, עם כוונה אמתית לחבר בין חלקים שונים באוכלוסייה.

 

Related Post

כמו עשרה פחים

Posted by - 29 במאי 2018 0
עיריית חדרה החלה להציב מכלי אצירה השווים לקיבולת של כ-10 פחי אשפה, ברחובות מרכזיים שבהם צבר פחים הפוגע בחזות העיר. …

במסלול ישיר להתחדשות עירונית

Posted by - 31 במרץ 2019 0
שני מתחמי פינוי בינוי הנכללים בתוכנית ההתחדשות העירונית במרכז העיר, יוגשו במסלול רשויות למימון וליווי של משרד הבינוי והשיכון.  עיריית…

טאבלטים לשורדי שואה

Posted by - 26 בנובמבר 2020 0
שיתוף פעולה בין עיריית חדרה למשרד הרווחה הניב חלוקת טאבלטים לכ-100 ניצולי שואה מקבלי הבטחת הכנסה. מטרת המיזם לסייע בהפגת…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות