סיירת ההורים מחפשת מתנדבים דוברי שפות זרות

4 0

 

בגלל החשיבות למפגש של נוער וצעירים עם מתנדב המדבר בשפתם ובאותו קוד תרבותי, מוזמנים מתנדבים דוברי שפות להצטרף לשורות הסיירת

 

מתנדבי סיירת ההורים "חדרה בגובה העיניים" סיימו שנת פעילות נוספת וציינו זאת ביום גיבוש המסכם את הפעילות לשנת 2017.

הסיירת פועלת זו השנה התשיעית בחדרה, ומשתתפים בה 30 מתנדבים מכל שכונות העיר.

סיירת ההורים הוקמה על-ידי היחידה העירונית למאבק בסמים ואלכוהול באגף הרווחה של עיריית חדר, בשיתוף הרשות הלאומית למלחמה בסמים ואלכוהול והתוכנית הלאומית "עיר ללא אלימות".

לדברי מנהלת היחידה העירונית מלי מלכין, מטרת הסיירת להראות נוכחות בשטח בשעות  הלילה, כאשר כל השירותים הבלתי פורמליים נסגרים. מטרה זו משיגים באמצעות יציאה למרחבים הציבוריים ואיתור קבוצות נוער וצעירים לשיח, להציע  עזרה במקרה הצורך, ולשמש אוזן קשבת. לא אחת התערבו המתנדבים באירועים שדרשו מעורבות של גורמי אכיפה במטרה למנוע קטטות, הטרדות ואלימות.

סימן ההיכר של המתנדבים הן החולצות האדומות שאותן הם לובשים, ובשנת 2017 קיימו מעל 50 סיורים בימי חמישי משעות הערב ועד חצות. הסיורים מחולקים  לארבע חוליות, בכל חוליה ראש חוליה ו-5 חברי צוות. הסיורים בעיר הם בדרך כלל שקטים ללא אירועים מיוחדים.

ישנם סיורים המתקיימים בערבי שישי על-ידי מתנדבות משכונת בית אליעזר. בשל יציאת בני הנוער לגנים למפגש חברים אחרי ארוחת ערב שישי, יוצאות המתנדבות עם עוגות ודברי מתיקה לכבד את בני הנוער. בסיורים אלה עולים סיפורים מענייניים שבמהלכם בני הנוער נפתחים, מספרים, ולא אחת נוצרים קשרים עם המתנדבים שבני הנוער רואים בהם "מבוגרים אחראים" שניתן להתייעץ איתם.

תוכן סיורים מועלה בדוח סיור ומועבר למנהלת הסיירת שנותנת משוב. הדוח מועבר לכלל המתנדבים, דבר המעודד מעורבות וידיעה על הנעשה בסיורי החוליות.

מלכין, המנהלת את הסיירת כבר תשע שנים, מציינת בסיפוק רב את העשייה של המתנדבים. "זה לא מובן מאליו שתושבים באים להתנדב בסוג התנדבות שהוא שונה. זאת התנדבות אחרת שיש בה הרבה שליחות ונתינה, מעורבות חברתית ואכפתיות. בתוך הסיירת קיימת אווירה חברית ידידותית ונעימה המאפשרת פעילות מקצועית ואחראית".

היציאה לסיורים בימי חמישי בשעות הלילה היא הייחודיות של ההתנדבות, שתמורתה מתוגמלים המתנדבים בטיולים חווייתיים, הרצאות, מסיבות, הרמות כוסית עם ראש העיר ובכירים בעירייה,  ועוד תכנים שמעשירים את המתנדב ושמים אותו במרכז.

השנה הצטרפו לסיירת מתנדבים מצוינים מהשכונות גני אלון ויוספטל. מלכין: "ישנה חשיבות ותועלת רבה למפגש עם נוער וצעירים של מתנדב המדבר באותה שפה ובאותו קוד תרבותי. הסיירת קוראת להורים דוברי שפות זרות להצטרף לשורותיה ולסייע לנו במפגשים עם בני נוער שמחפשים את השיח בשפתם".

Related Post

מפגש מהחלל

Posted by - 13 בפברואר 2018 0
  כחלק משבוע החלל הישראלי, ילדי שכבות ה'-ו' התארחו בפלנתניה שם פגשו את ד"ר דונלד תומאס, אסטרונאוט נאס"א, שבא לספר…

מנהיגות צעירה בחדרה

Posted by - 5 בינואר 2022 0
קהילת הסטודנטים "בוחרים מחר חדרה" פתחה את שנת פעילותה השישית בהשקת מיזם מיוחד של פיתוח קהילה צעירה במערב העיר קהילת…

מוקד קורונה שואל לשלומך

Posted by - 4 בפברואר 2021 0
אגף הרווחה של עיריית חדרה מפעיל מוקד קורונה היוצר קשר עם תושבים בימי הסגר, מתעניין בשלומם ומסייע להם במידת הצורך…

פז שווה זהב

Posted by - 27 באוגוסט 2020 0
ראש העירייה צביקה גנדלמן אירח בלשכתו את אלופת ישראל בסקייטבורד, שני פז מחדרה, והעניק לה תעודת הערכה על הישגיה המרשימים.…

חדרה מחבקת את חיילי צה"ל

Posted by - 12 ביולי 2018 0
עיריית חדרה והאגודה למען החייל ערכו אירוע משותף במסגרת שבוע ההוקרה לחיילי צה"ל ומשרתי מערך המילואים.  במסגרת שבוע ההוקרה לחיילי…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות