טעם של ילדות

4 0

סטודנטים מחדרה הובילו מיזם שהפגיש מתנדבים צעירים וקשישים, לקירוב לבבות באמצעות בישול משותף של מטעמים מילדותם של הקשישים.

שם כתב: ברק גולן

הסתיים מחזור ראשון של "טעם של ילדות", פרויקט מרגש לקירוב לבבות בין מתנדבים צעירים לבין קשישים באמצעות בישול משותף של מתכונים שעוברים מדור לדור.

"טעם של ילדות" הוא פרויקט קהילתי המנוהל על-ידי סטודנטיות מחדרה במסגרת תוכנית "בוחרים מחר". הסטודנטיות גייסו עשרות מתנדבים וקשישים, אשר חברו ביחד כדי להגשים חזון: מפגש בין מתנדבים צעירים לקשישים במטרה ליצור קרבה, הקשבה ותחושת ביתיות. הדרך הייחודית בה בחרו לעשות זאת הייתה דרך המטבח, הבישולים, הטעמים והזיכרונות.

בסדרה של שלושה מפגשים אירחו קשישים תושבי חדרה את המתנדבים הצעירים בביתם, ובכל מפגש בישלו יחד את מנות הילדות של הקשישים (ראשונה, עיקרית, קינוח) ויצרו עבורם את תפריט הילדות שלהם לצד תיעוד הסיפור האישי שלהם מאחורי המנה.

איב וקנין וטלי פרידמן, הסטודנטיות שהובילו את המיזם בחדרה: "המיזם 'טעם של ילדות' הוא מיזם ארצי שייסד ומוביל ירון אייזיק. כשנחשפנו אליו גילינו רעיון פשוט ונפלא. ללכת לבקר אנשים מבוגרים שרב הזמן הם לבד. לדבר איתם ולבשל איתם. מבחינתנו, להביא את המיזם לחדרה הייתה הזדמנות לאפשר לקשישים לפתוח את הדלת ולארח בביתם מתנדבים צעירים. עבור המתנדבים הרבים אפשר המיזם להיות מקור להעצמת הקשישים ופנים חדשות שמגיעות כדי להעלות על פניהם חיוך שאומר כל כך הרבה".

למיזם שותפים רבים, ובראשם המתנדבים והקשישים שלקחו חלק ותרמו מזמנם ומרצם. כמו כן,  מרכז הצעירים העירוני "טורבינה", מנהלת מרכז היום לקשיש בגבעת אולגה חגית כץ וצוות המרכז, המייסד הארצי של המיזם ירון אייזיק, ועסקים חדרתיים שתרמו להפקת אירוע סיום עשיר ומכובד.

תוכנית "בוחרים מחר" היא תוכנית המיועדת לסטודנטים הלוקחים חלק בהקמת קהילות צעירות לקידום עשייה חברתית יזמית בקרב צעירים הרוצים להוביל שינוי בעירם. בחדרה פועלת הקבוצה בשיתוף פעולה הדוק עם מרכז הצעירים העירוני, הפועל במסגרת עמותת "פנאי העיר", עיריית חדרה, הסוכנות היהודית ומפעל הפיס.

Related Post

רוח צעירה למען חיילי צה"ל

Posted by - 28 ביולי 2019 0
המנכ"ל החדש של עמותת "יחד למען החייל" נפגש עם הנהלת הסניף החדרתי ועדכן כי ייפגש עם ראש העיר כדי לקדם…

"מסע 70" בטכנודע חדרה

Posted by - 9 באפריל 2018 0
מאות משתתפי מכינות קדם צבאיות וגופים חברתיים מובילים בישראל הציפו את רחבת הטכנודע בחדרה במסגרת "מסע 70", וזכו לאירוח חם…

הסברה צעירה

Posted by - 20 במאי 2019 0
משלחת "שגרירים צעירים" מתיכון חדרה ומהרב תחומי למדעים ואמנויות, יצאו למשימת הסברה באירלנד, מדינה שבה תנועת החרם פעילה מאוד.  משלחת…

תערוכה וזיכרון

Posted by - 3 בפברואר 2019 0
פתיחת התערוכה "פורטרט בינדורי" המשותפת לשורדי שואה ותלמידי חטיבת הביניים בתיכון חדרה, התקיימה במסגרת האירועים לציון יום השואה הבינלאומי. התערוכה…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות